شاب استسلم للشيطان فعاش في جحيم مظلم

2022-09-11 15:55:31 قصص و حكايات ...







مرحبا انا زياد وسوف أنص لكم عن قصتي هي أقرب للخيال وبعيد عن الواقع فهي أصعب من أن أحد يصدقها ومن سهل أي حد يكذبها، فقصتي بدأت من عندما كان عمري 7سنوات وكنت بعشق  القراءه وحل الألغاز الصعبه وده صعب تلاقيه في أي حد وبذات لو طفل في يوم بعد يوم كان حبي للقراءه بيزيد وكنت بحب أقرأ عن الفلسفة والتاريخ والعلوم فكان في يوم ذهبت أبحث في المكتبه عن أي حاجه جديده اقراءها فيها  ودخل عليا راجل عجوز وده كان صاحب المكتبه وهو عارفني وعارف أهلي وجه وقالي في كتاب جديد عن الفلسفه عايزني اجبهولك فا رفضت وقولتلو انا عايز اجرب اقراء حاجه جديده فا لقيتو زي اللي بيفكر وبصلي جامد وقالي  تعرف أي حاجه عن الجن فا ضحكت وقولتلو جن ايه وهبل ايه انا مش بصدق في الكلام ده فا ابتسم وقالي استني دخل جوا وبعد عشر دقايق خرج وكان ماسك صندوق مقفول بقفل وقالي امسك مسكت الصندوق كان صندوق خشب تصميمو قديم ومقفول بقفل وراح مطلع مفتاح غريب اوي وحطو علي الصندوق ومشي خدت الصندوق وروحت بيتي حطيت الصندوق علي السرير وفتحتو بالمفتاح لقيت جوا الصندوق كتاب وكان مكتوب عليه العزيف وكانت الصفح صفراء وبهته وكان الكتاب ماكتوب بخط اليد وروحت فاتح الكتاب من النص لقيت مكتوب علي الصفحه طريقه تحضير  عزازيل وكان مكتوب تحت العنوان الحجات المطلوبه للتحضير وكان مكتوب فرخه سودا وحجات كتير غريبه والمهم نزلت جبت الحجات واتصلت علي صديق عمري يحي قولتلو الحوار اللي حصل في المكتبه بعد ربع ساعه لقيت الباب بيخبط فتحت لقيت يحي دخلتو وروحت مديلو الكتاب قعد يقلب فيه وكده وهو مصدوم وقالي بصوت بيهتز دا العزيف كتاب من اقوي كتب السحر وصعب اي حد يجيبو انا فضولي زاد واتفقنا علي تجربت الكتاب جبت صفحه تحضير عزازيل فا بدانا روحنا جيبين الفرخه السودا ودبحنها ورسمنا من دمها نجمه خماسيه علي الأرض وعملنا باقي الحاجات ومش هينفع اقولها عشان خطر علي أي حد ومسكت الكتاب وكان مكتوب لتحضير عزازيل عليك قراءه هذا الطلسم وبدأت اقراء كانت لغه غريبه أول مره اشوفها بس انا كنت بقراء الطلسم وانا مش عارف انا بقراء ازاي لقيت ارض الشقه بتهتز جامد والحيطان بتتشقق وبدأت الشقه تولع والدخان بتاع النار اتجمع ادمنا  علي هيئه انسان كان اسود زي الفحم عنيه كانت كلها حمرا بشكل مرعب وكان عندو انياب صفراء طويله وعليها دم وكان طلعلو قرنين طوال وكانو باللون الاسود وكان طلعلو مخالب كبيرا وكان بيضحك ضحكه كلها شر ورعب فجاه الكائن ده صرخ صرخه مرعبه خلعت قلبنا من مكانو وراح محرك ايدو روحت منطور واترزعت في الحيطه ومكنتش شايف كويس من الرزعه واغمي عليا صحيت بعديها وكان عندي صداع جامد جدا وقومت بالعفيه وانا مش شايف ولما فتحت لقيت يحي قاعد علي الارض وراسو مقطوعه وموجوده جمبو ومكتوب بالدم وراه علي الحيطه صديقكك أصبح ثمن غبائك روحت واقع علي الارض وركبي بتترعش من بشاعه المنظر وكنت بعيط بحرقه علي صحبي اللي مات بسبب فضولي ولغاية دلوقتي الكائن ده بيظهرلي في كل حته في وزايا الشقه وفي شغلي لغايا ما أهلي وارسلوني إلي مستشفى الأمراض العقليه وبيتهموني اني قتلت يحي ولما حكتلهم علي الحكايا كدبوني لأن الكتاب ولع مع الشقه ومبقاش ليه أي اصر وانا مش عارف اعمل ايه انا بشوفو في كل حته في المستشفى وبيطردني حتا في احلامي 
ودي اخرت الفضول الفضول اللي خلاني أعيش بذنب صحبي  و مش أي حاجه تشوفها تعملها لان العالم
 وده فيه حجات لوعرفتها ممكن تاذيك ومتنساش  البعد عن الله هو اللي وصلني لكده لأن الشطان اتحكم فيا وخلاني
اكفر وميفرقش معايا المهم اعمل اللي عايزو فا ترك الصلاه والبعد عن الله هو اللي بيوصل للانسان اكتر من كده















نحن نقدر تعاونك
من فضلك اختر نوع التجاوز




شاهد ايضا




التعليقات

  • اكتب تعليق




مواضيع جديده




افضل 30 كاتب هذا الاسبوع

اكثر المواضيع مشاهدة علي الاطلاق