يمكنك الكتابة معنا بالموقع
الكتابة بحرية تامة
سجل حسابك بالموقع الان انه مجاني

WHAT IS COLLAGEN STIMULATION? ما هو تحفيز الكولاجين؟

2021-04-20 18:28:28 صحة ...









The word albuminoid originates from 2 Greek terms: kola signifying “glue” and info signifying “producing.” albuminoid has glue like properties that keep skin swish and versatile. As we age, our skin creates less albuminoid. The body’s albuminoid generation levels typically area unit a results of hereditary factors, but life factors additionally contribute for instance, sun, stress, and unhealthy diet. The absence of albuminoid is that the elementary reason for wrinkles, however this are often treated with facial fat transfers in Melbourne.



If our bodies created albuminoid perpetually, our pores would stay very little and you'd ne'er get a wrinkle, your skin would stay good and tight, and you may ne'er get any scars. albuminoid is important for skin health. albuminoid is of course made in our bodies and is that the most inexhaustible supermolecule within the body. albuminoid could be a thick, insoluble, and stringy supermolecule. it's a primary component of our skin tissue, bones, gut, ligament, veins, and muscles. It makes up thirty third of the supermolecule found inside the physique. There area unit sixteen distinctive varieties of albuminoid, however our body principally contains of 3 varieties. albuminoid stimulation includes dermal fillers, optical device skin fixing, micro-needling, and skin fixing creams. 

How does one lose albuminoid in your skin? 



Age is an evident issue that diminishes albuminoid levels. The albuminoid natural production slows down with time; for instance, when the age of twenty, our bodies usually manufacture less albuminoid within the skin every year. there's additionally regular manner factors which will adversely have an effect on albuminoid levels over time. another active factors that cause quick albuminoid loss embrace smoking as a result of the artificial concoctions found in tobacco smoke damage albuminoid and scleroprotein within the skin, whereas alteration the live of gas sent to skin cells, easing back cell turnover. additionally a high-sugar diet makes sugar within the blood hold tight additional proteins, that area unit atoms well-known to pulverize albuminoid proteins. Environmental contamination is another issue which might build free radicals influence skin by surpassing expectations of supermolecule oxidisation. The sun’s ultraviolet radiation beams damage albuminoid, delivery concerning wrinkles, losing skillfulness and inflicting pigmentation and inflicting the loss of albuminoid. 

How albuminoid stimulation helps your skin?

Healthy albuminoid levels is a well known think about fighting the signs of aging. the upper level of albuminoid prompts drum sander, resilient skin. it's important in recharging and fixing skin cells. Youthful, solid skin is glowing, with barely any wrinkles, and having additional albuminoid can simply assist you with achieving smart skin. At twenty five years older your skin is inbound at its prime physical growth. it's indicated that your albuminoid begins to diminish by 1 Chronicles systematically starting in your time of life. thus if you don’t have a healthy skin routine at now, it’s an excellent chance to start out one. there's a powder or supplement for everything these days, as well as albuminoid that's accustomed stimulate collagen; but, it most likely won’t be as effective if you're not feeding food that contains correct nourishment. In terms of dietary choices, there area unit nice sources of albuminoid found inside farm foods, meat, fish, egg whites, and chicken. but it’s vital to bear in mind that orally eaten proteins area unit separated in your gut, thus a albuminoid supermolecule eaten can remodel into amino acids. 



ما هو تحفيز الكولاجين؟

 نشأت كلمة كولاجين من مصطلحين يونانيين: كولا تعني "غراء" وتعني كلمة "إنتاج". يحتوي الكولاجين على خصائص تشبه الغراء تحافظ على البشرة ناعمة ومتعددة الاستخدامات. مع تقدمنا ​​في العمر ، تخلق بشرتنا كمية أقل من الكولاجين. غالبًا ما تكون مستويات إنتاج الكولاجين في الجسم نتيجة لعوامل وراثية ، ولكن عوامل الحياة تساهم أيضًا على سبيل المثال ، الشمس والتوتر والنظام الغذائي غير الصحي. يعد غياب الكولاجين السبب الأساسي للتجاعيد ، ولكن يمكن علاج ذلك عن طريق نقل دهون الوجه في ملبورن.

 

 إذا كانت أجسامنا تصنع الكولاجين باستمرار ، فستبقى مسامنا قليلة ولن تتجعد أبدًا ، وستظل بشرتك لائقة ومشدودة ، وقد لا تصاب بأي ندوب أبدًا. الكولاجين ضروري لصحة الجلد. ينتج الكولاجين بشكل طبيعي في أجسامنا وهو أكثر البروتينات التي لا تنضب في الجسم. الكولاجين هو بروتين سميك وغير قابل للذوبان وخيطي. إنه عنصر أساسي في أنسجة الجلد والعظام والأمعاء والأربطة والأوردة والعضلات. يشكل 33٪ من البروتين الموجود في جسم الإنسان. هناك 16 نوعًا فريدًا من الكولاجين ، إلا أن أجسامنا تتكون أساسًا من ثلاثة أنواع. يشمل تحفيز الكولاجين حشو الجلد ، وإصلاح الجلد بالليزر ، والإبر الدقيقة ، وكريمات إصلاح الجلد.

 كيف تفقد الكولاجين في بشرتك؟



 العمر عامل واضح يقلل من مستويات الكولاجين. يتباطأ إنتاج الكولاجين الطبيعي بمرور الوقت ؛ على سبيل المثال ، بعد سن العشرين ، تنتج أجسامنا بشكل عام كمية أقل من الكولاجين في الجلد كل عام. هناك أيضًا عوامل نمط حياة منتظمة يمكن أن تؤثر سلبًا على مستويات الكولاجين بمرور الوقت. بعض العوامل النشطة الأخرى التي تسبب فقدان الكولاجين السريع تشمل التدخين لأن التركيبات الاصطناعية الموجودة في دخان التبغ تضر بالكولاجين والإيلاستين في الجلد ، بينما تقلل من كمية الأكسجين المنقولة إلى خلايا الجلد ، مما يخفف من دوران الخلايا الخلفية. كما أن اتباع نظام غذائي عالي السكر يجعل السكر في الدم يتشبث بمزيد من البروتينات ، وهي ذرات معروفة بسحق بروتينات الكولاجين. يعد التلوث البيئي عاملاً آخر يمكن أن يجعل الجذور الحرة تؤثر على البشرة من خلال تجاوز توقعات أكسدة البروتين. تضر أشعة الشمس فوق البنفسجية بالكولاجين وتؤدي إلى ظهور التجاعيد وتفقد تعدد الاستخدامات وتتسبب في تصبغ البشرة وتسبب فقدان الكولاجين.

 كيف يساعد تحفيز الكولاجين بشرتك؟

 تعتبر مستويات الكولاجين الصحية عاملاً معروفًا في محاربة علامات الشيخوخة. يؤدي ارتفاع مستوى الكولاجين إلى الحصول على بشرة أكثر نعومة ومرونة. إنه مهم في إعادة شحن خلايا الجلد وإصلاحها. البشرة الشابة الصلبة متوهجة ، وبالكاد توجد أي تجاعيد ، ووجود المزيد من الكولاجين سيساعدك فقط في الحصول على بشرة جيدة. في عمر 25 عامًا ، تصل بشرتك إلى أعلى مستويات النمو الجسدي. يشار إلى أن الكولاجين الخاص بك يبدأ في التقلص بنسبة 1٪ باستمرار بداية من منتصف العشرينيات من العمر. لذلك إذا لم يكن لديك روتين صحي للبشرة في هذه المرحلة ، فهذه فرصة رائعة لبدء واحد. هناك مسحوق أو مكمل لكل شيء في الوقت الحاضر ، بما في ذلك الكولاجين الذي يستخدم لتحفيز الكولاجين ؛ ومع ذلك ، ربما لن تكون فعالة إذا كنت لا تتناول طعامًا يحتوي على تغذية صحيحة. فيما يتعلق بالخيارات الغذائية ، توجد مصادر رائعة للكولاجين في منتجات الألبان واللحوم والأسماك وبياض البيض والدجاج. ومع ذلك ، من المهم أن تدرك أن البروتينات التي يتم تناولها عن طريق الفم يتم فصلها في أمعائك ، لذلك فإن بروتين الكولاجين الذي يتم تناوله سيتحول إلى أحماض أمينية.
















نحن نقدر تعاونك
من فضلك اختر نوع التجاوز




شاهد ايضا




التعليقات

  • اكتب تعليق




مواضيع جديده




افضل 30 كاتب هذا الاسبوع

اكثر المواضيع مشاهدة علي الاطلاق