يمكنك الكتابة معنا بالموقع
الكتابة بحرية تامة
سجل حسابك بالموقع الان انه مجاني

6 Wrong Things You Are Doing To Your Skin That Can Speed Up Aging. 6 أشياء خاطئة تفعلها لبشرتك يمكن أن تسرع من الشيخوخة

2021-04-20 18:22:58 صحة ...









You might be doing a myriad of things to stay your skin contemporary and young-looking however ar really} certain that every one the items {you ar|you're} doing are good? we tend to tend to follow fads which may actually end up to be unhealthy for our skin.

Don't do the subsequent wrong skin care habits:

1. victimization chemical peelers

Chemical peelers facilitate get obviate fine lines and dark age spots however this treatment isn't for everybody. If you have got terribly sensitive skin, the merchandise may cause irritation and inflammation. understand your skin kind 1st before victimization it.



2. combining and matching differing kinds of product

Most skin care firms develop a line of skin care product with ingredients that may compliment the advantages of every different. Not all individuals like all the product in an exceedingly skin care line in order that they may attempt to combine and match. however check that the ingredients won't move adversely with one another particularly if you have got sensitive skin.

3. victimization citrus juice to induce obviate age spots however staying move into the sun for a protracted time

Citrus juice helps get obviate age spots however you ought to skills to use it properly. If you have got the juice slathered everywhere your face, don't depart within the sun. The sun can like a shot burn your skin.



4. Massaging your skin an excessive amount of

While it's necessary to massage the skin care product on your skin, you would not wish to be too aggressive in doing therefore. This may solely harm the delicate albuminoid fibers in your stratum.

I would counsel employing a product which will penetrate deep in your skin even while not massaging it an excessive amount of. seek for the ingredient Nano Lipobelle HEQ10. This has nano particles therefore the ingredients will penetrate deeper into the seven layers of the skin.

5. laundry the face quite a pair of times each day

You don't ought to wash your face quite a pair of times each day. Over-washing may forestall the skin from manufacturing its own oil to stay the stratum damp. persist with laundry within the morning and before planning to sleep.



If you wish to freshen your set about within the middle of the day, simply pat it with a tissue.

6. victimization the incorrect antioxidants

Antioxidants work well in fighting harmful free radicals. however some antioxidants ar harmful to the over-all functions of the body. caffein is one example. It will constrict blood vessels within the huffy areas of the body like round the eyes. This may forestall blood and fluid from being distributed to the world round the eyes, thereby inflicting eye wrinkles.



6 أشياء خاطئة تفعلها لبشرتك يمكن أن تسرع من الشيخوخة

قد تفعل عددًا لا يحصى من الأشياء للحفاظ على بشرتك نضرة وشابة ولكن هل أنت متأكد حقًا من أن كل الأشياء التي تقوم بها جيدة؟ نحن نميل إلى اتباع البدع التي قد تكون في الواقع ضارة لبشرتنا.

لا تفعل العادات الخاطئة التالية للعناية بالبشرة:

1. استخدام مقشرات كيميائية

تساعد المقشرات الكيميائية في التخلص من الخطوط الدقيقة والبقع الداكنة ، ولكن هذا العلاج ليس للجميع. إذا كانت بشرتك حساسة للغاية ، فقد يسبب المنتج تهيجًا والتهابًا. تعرف على نوع بشرتك أولاً قبل استخدامه.

2. خلط ومطابقة أنواع مختلفة من المنتجات

تقوم معظم شركات العناية بالبشرة بتطوير مجموعة من منتجات العناية بالبشرة بمكونات تكمل فوائد بعضها البعض. لا يحب جميع الأشخاص جميع المنتجات الموجودة في خط العناية بالبشرة ، لذا قد يحاولون المزج والتوافق. لكن تأكد من أن المكونات لن تتفاعل بشكل عكسي مع بعضها البعض خاصة إذا كانت بشرتك حساسة.

3. استخدام عصير الحمضيات للتخلص من بقع الشيخوخة مع البقاء في الشمس لفترة طويلة

يساعد عصير الحمضيات في التخلص من بقع الشيخوخة ولكن يجب أن تعرف كيفية استخدامه بشكل صحيح. إذا كان لديك العصير ملطخًا على وجهك ، فلا تخرج في الشمس. سوف تحرق الشمس بشرتك على الفور.

4. تدليك بشرتك كثيرا

في حين أنه من المهم تدليك منتجات العناية بالبشرة على بشرتك ، لا يجب أن تكون عدوانيًا جدًا في القيام بذلك. قد يؤدي ذلك فقط إلى إتلاف ألياف الكولاجين الهشة في الأدمة.

أود أن أقترح استخدام منتج يمكنه اختراق بشرتك حتى بدون تدليكها كثيرًا. ابحث عن المكون Nano Lipobelle HEQ10. يحتوي هذا على جزيئات نانو حتى تتمكن المكونات من اختراق طبقات الجلد السبع بشكل أعمق.

5. غسل الوجه أكثر من مرتين في اليوم

ليس عليك غسل وجهك أكثر من مرتين في اليوم. قد يمنع الإفراط في الغسل الجلد من إنتاج الزيت الخاص به للحفاظ على رطوبة الأدمة. التزم بالغسيل في الصباح وقبل النوم.

إذا كنت بحاجة إلى تجديد وجهك في منتصف اليوم ، فقط ربتي عليه بمنديل ورقي.

6. استخدام مضادات الأكسدة الخاطئة

تعمل مضادات الأكسدة بشكل جيد في محاربة الجذور الحرة الضارة. لكن بعض مضادات الأكسدة ضارة بوظائف الجسم بشكل عام. الكافيين هو أحد الأمثلة. يمكن أن يضيق الأوعية الدموية في المناطق الرقيقة من الجسم مثل حول العينين. قد يمنع هذا الدم والسوائل من الانتشار في المنطقة المحيطة بالعينين ، مما يتسبب في ظهور تجاعيد العين.
















نحن نقدر تعاونك
من فضلك اختر نوع التجاوز




شاهد ايضا




التعليقات

  • اكتب تعليق




مواضيع جديده




افضل 30 كاتب هذا الاسبوع

اكثر المواضيع مشاهدة علي الاطلاق