What is the difference between an educated and un-educated person? ما هو الفرق بين المتعلم وغير المتعلم؟

2021-04-17 10:23:52 التعليم و الجامعات ...






"Opinion"



Let’s start by defining educated and education. An education is really an understanding of a socially constructed world view. A non-literate tribal warrior has an education designed to help him cope with the world he lives in. A Phd in Literature has an education designed to help him cope with the world he lives in. They are not the same world or the same education. In both cases, they are educated when the social organism says, in some form, that they are “educated”. In different worlds, the “educated” are likely to not be considered “educated” by that standard. In those terms, the criteria for being “educated” is how well they thrive in the world given the appropriate “education”. The non-literate tribal warrior will die if he can’t feed himself and contribute to the tribal well being. The Phd has a better deal.

White-supremacists educated in an appropriate enclave would be considered “educated” by that group. Other groups would argue that that is programming but not a real education.

At this point, I think most people would opt for “educated”/”education” as being educated within the context of a world view relating to all humanity and not just the social organism that worked so hard to program us. You are still stuck with a socially constructed world view, but at least it is more rigorous than the previous definition and is, I think, the right answer to the difference the question asked for.



The other things mentioned in most of these comments are socially constructed positive attributes that they associate with being “educated” according to their socially constructed ideas of an education and are applied by people who see themselves as “educated”. But I would argue that they are not necessarily the difference between “educated” and “un-educated” persons across all nations and groups. Specifically, educated people are not more wise, moral or less likely to be jerks. But that is just my experience with highly educated people. You may actually have stats on this. I haven't (but should have) googled for stats. Like I said, positive characteristics tend to be socially constructed and, therefore, problematical. Of course, it is hard to get educated unless you have the positive traits they list. A chicken and egg thing. I like my definition, but your mileage will vary.



ما هو الفرق بين المتعلم وغير المتعلم؟

 "رأي"

 لنبدأ بتعريف المتعلمين والتعليم. التعليم هو في الحقيقة فهم لوجهة نظر عالمية مبنية اجتماعياً. محارب قبلي غير متعلم لديه تعليم مصمم لمساعدته على التأقلم مع العالم الذي يعيش فيه. حاصل على درجة الدكتوراه في الأدب لديه تعليم مصمم لمساعدته على التأقلم مع العالم الذي يعيش فيه. إنهم ليسوا نفس العالم أو نفس التعليم . في كلتا الحالتين ، يتم تعليمهم عندما يقول الكائن الاجتماعي ، بشكل ما ، إنهم "متعلمون". في عوالم مختلفة ، من المرجح ألا يتم اعتبار "المتعلمين" "متعلمين" بهذا المعيار. في هذه المصطلحات ، فإن معايير "المتعلمين" هي مدى ازدهارهم في العالم في ظل "التعليم" المناسب. سيموت المحارب القبلي الأمي إذا لم يستطع إطعام نفسه والمساهمة في رفاهية القبيلة. درجة الدكتوراه لديها صفقة أفضل.

 المتعصبون للبيض الذين تلقوا تعليمهم في جيب مناسب سيعتبرون "متعلمين" من قبل تلك المجموعة. قد تجادل مجموعات أخرى بأن هذا هو البرمجة وليس التعليم الحقيقي.

 في هذه المرحلة ، أعتقد أن معظم الناس سيختارون "التعليم" / "التعليم" باعتباره متعلمًا في سياق رؤية عالمية تتعلق بالبشرية جمعاء وليس فقط الكائن الاجتماعي الذي عمل بجد لبرمجتنا. ما زلت عالقًا برؤية عالمية مبنية اجتماعياً ، لكنها على الأقل أكثر صرامة من التعريف السابق وهي ، على ما أعتقد ، الإجابة الصحيحة على الاختلاف الذي طرحه السؤال.



 الأشياء الأخرى المذكورة في معظم هذه التعليقات هي سمات إيجابية مبنية اجتماعيًا تربطها بكونك "متعلمًا" وفقًا لأفكارهم الاجتماعية عن التعليم ويتم تطبيقها من قبل أشخاص يرون أنفسهم "متعلمين". لكنني أزعم أنهم ليسوا بالضرورة الفرق بين الأشخاص "المتعلمين" و "غير المتعلمين" عبر جميع الدول والمجموعات. على وجه التحديد ، المتعلمون ليسوا أكثر حكمة أو أخلاقًا أو أقل عرضة لأن يكونوا حمقى. لكن هذه فقط تجربتي مع المتعلمين تعليماً عالياً. قد يكون لديك بالفعل احصائيات عن هذا. لم (لكن كان ينبغي أن أجري) بحث Google عن الإحصائيات. كما قلت ، تميل الخصائص الإيجابية إلى أن تكون مبنية اجتماعياً ، وبالتالي فهي إشكالية. بالطبع ، من الصعب أن تتعلم ما لم تكن لديك السمات الإيجابية التي ذكروها. شيء الدجاج والبيض. أنا أحب تعريفي ، لكن الأميال الخاصة بك ستختلف.


















نحن نقدر تعاونك
من فضلك اختر نوع التجاوز




شاهد ايضا




التعليقات

  • اكتب تعليق




مواضيع جديده



افضل 30 كاتب هذا الاسبوع

اكثر المواضيع مشاهدة علي الاطلاق