يمكنك الكتابة معنا بالموقع
الكتابة بحرية تامة
سجل حسابك بالموقع الان انه مجاني

6 Necessities For Leaders To Attract Followers! 6 ضرورات للقادة لجذب الأتباع!

2021-04-12 19:39:52 منوعات ...









If, you want to become a true leader, it's never - enough, to simply hold some position, and/ or, seek to implement your personal/ political agenda, and/ or, self - interest! Rather, real leaders realize, they need to attract followers and supporters, if they are to make a difference, for the better! After, over four decades, of involvement, in nearly, everything related to effectively, leading, I have come to believe, strongly, one of the key reasons, we witness, such an apparent dearth, in genuine, meaningful leadership, is organization's lack of consistently, conducting, professionally - designed, leadership training programs, so their potential leaders, are more capable, prepared, and willing, to do, what's needed, and necessary, to attract others to follow, based on the combination of the group's mission, and the particular leader's ability to attract others, towards greater commitment, and meaningful teamwork, for the greater good! With, that in mind, this article will attempt to, briefly, consider, examine, review, and discuss, 6 necessities for leaders, to consistently, attract actual, and/ or, potential followers!

1. Earn the trust - genuine, absolute integrity: Holding, any position, won't usually, gain anyone else's trust, etc! One must proceed, in a way, which earns and maintains constituent's trust! To do so, requires proceeding, with absolute, genuine integrity, instead of selectively, doing so!



2. Consistent: Perhaps, one of the most important assets, for any leader, is proceeding, with consistent behavior, which others, perceive, in a positive manner, and attracts them, to be more willing to pay more attention, and, proceed, with a greater degree of commitment!

3. Positive, can - do attitude: Most prefer to follow someone, who proceeds, consistently, with a positive, can - do, attitude, and focuses on ways, to succeed, and achieve, rather than focusing on all the reasons, failure may win - out!

4. Well - developed aptitude and skill - set: There is no - such thing, as a born leader, so, if one wishes to become, the best one, possible, he must effectively, develop his relevant aptitude, and meaningful, skill - set! Only, when this training, is thorough, and meaningful, does it provide the level of related skills, which, may make a difference, for the better!

5. Personal desire to serve: If, one wishes, to be successful, and effective, he must have personally, meaningful reasons, for wanting to serve and represent others, by holding a specific position! Without this, inner - fire, how can one attract others, to follow him?



6. Unifying, not polarizing: While some populist leaders, articulate a polarizing, divisive message, which attracts, some followers, this approach, never provides a unifying approach, which brings people together, attempting to seek, a meeting - of - the - minds, for the common good!

How can one lead, unless/ until, others want to follow? Will you proceed, in a manner, which attracts others, to become more involved, and committed, and emphasizes, both, relevant concerns, with sustainable realities?

6 ضرورات للقادة لجذب الأتباع!



إذا كنت تريد أن تصبح قائدًا حقيقيًا ، فلا يكفي - ببساطة - أن تشغل منصبًا ما و / أو تسعى إلى تنفيذ أجندتك الشخصية / السياسية و / أو المصلحة الذاتية! بدلاً من ذلك ، يدرك القادة الحقيقيون أنهم بحاجة إلى جذب المتابعين والمؤيدين ، إذا أرادوا إحداث فرق ، للأفضل! بعد أكثر من أربعة عقود من الانخراط ، تقريبًا ، في كل ما يتعلق بالقيادة الفعالة ، أصبحت أعتقد ، بقوة ، أن أحد الأسباب الرئيسية التي نشهدها ، مثل هذا النقص الواضح ، في القيادة الحقيقية والهادفة ، هو افتقار المنظمة من إجراء برامج تدريب على القيادة بشكل متسق ومصممة باحتراف ، بحيث يكون قادتهم المحتملون أكثر قدرة واستعدادًا ورغبة في القيام بما هو مطلوب وضروري لجذب الآخرين للمتابعة ، بناءً على مجموعة مهمة المجموعة و وقدرة القائد المعين على جذب الآخرين ، نحو التزام أكبر ، وعمل جماعي هادف ، من أجل الصالح العام! مع وضع ذلك في الاعتبار ، ستحاول هذه المقالة ، بإيجاز ، النظر في ، وفحص ، ومراجعة ، ومناقشة ، 6 من الضروريات للقادة ، من أجل جذب المتابعين الفعليين و / أو المحتملين باستمرار!

1. اكسب الثقة - النزاهة الحقيقية المطلقة: إن شغل أي منصب ، لن يكسب عادة ثقة أي شخص آخر ، إلخ! يجب على المرء أن يتقدم بطريقة تكسب وتحافظ على ثقة الناخبين! للقيام بذلك ، يتطلب المضي قدمًا بنزاهة مطلقة وحقيقية ، بدلاً من القيام بذلك بشكل انتقائي!

2. الاتساق: ربما يكون أحد أهم الأصول ، لأي قائد ، هو المضي قدمًا بسلوك ثابت ، يرى الآخرون ، بطريقة إيجابية ، ويجذبهم ، ليكونوا أكثر استعدادًا لإيلاء المزيد من الاهتمام ، والمضي قدمًا مع قدر أكبر من الالتزام!

3. الموقف الإيجابي ، يمكن - الفعل: يفضل معظم الأشخاص اتباع شخص ما ، يتقدم باستمرار ، بإيجابية ، يمكنه - القيام ، موقف ، ويركز على الطرق ، للنجاح ، وتحقيق ، بدلاً من التركيز على جميع أسباب الفشل قد يفوز!



4. مجموعة مهارة ومهارة متطورة جيدًا: لا يوجد شيء - مثل القائد المولود ، لذلك ، إذا رغب المرء في أن يصبح أفضل قائد ممكن ، فعليه تطوير كفاءته ذات الصلة ومهاراته ذات المغزى بشكل فعال - جلس! فقط عندما يكون هذا التدريب شاملاً وذا مغزى ، فإنه يوفر مستوى المهارات ذات الصلة ، والتي قد تحدث فرقًا للأفضل!

5. الرغبة الشخصية في الخدمة: إذا كان المرء يرغب في أن يكون ناجحًا وفعالًا ، فيجب أن يكون لديه أسباب شخصية وذات مغزى لرغبته في خدمة وتمثيل الآخرين ، من خلال شغل منصب معين! بدون هذه النار الداخلية كيف يمكن للمرء أن يجذب الآخرين ليتبعه؟

6. التوحيد ، وليس الاستقطاب: في حين أن بعض القادة الشعبويين ، يعبرون عن رسالة استقطابية ومثيرة للانقسام ، والتي تجذب بعض الأتباع ، فإن هذا النهج لا يوفر نهجًا موحدًا ، يجمع الناس معًا ، في محاولة للبحث عن لقاء - من - العقول من أجل الصالح العام!

كيف يمكن للمرء أن يقود ، ما لم / حتى ، يريد الآخرون اتباعه؟ هل ستمضون ، بطريقة تجذب الآخرين ، ليصبحوا أكثر انخراطًا والتزامًا ، وتؤكد ، على حد سواء ، الاهتمامات ذات الصلة ، مع الحقائق المستدامة؟
















نحن نقدر تعاونك
من فضلك اختر نوع التجاوز




شاهد ايضا




التعليقات

  • اكتب تعليق




مواضيع جديده




افضل 30 كاتب هذا الاسبوع

اكثر المواضيع مشاهدة علي الاطلاق