Quick Tips For Healthy Eating. نصائح سريعة لتناول الطعام الصحي.

2021-03-12 10:58:41 منوعات ...








One Step at a Time

If you are just starting to change into a healthier lifestyle, then do it slowly. Your body has been accustomed to old ways and if you change drastically, it is likely that you will also give up easily.

Eat At Home



Whenever you eat out, you do not have any control on the portions that you will have. You might end up eating more than you need to.

Stop Counting the Calories

Do not be obsessed about that. Instead, look at food in terms of color and freshness. Greens are always good. Colorful fruits are also great for a person's body. These are the food that your body needs more of. So do not feel afraid to eat more of these.

Do Not Skip Meals



If your goal is to lose weight, then it is much better to eat small portions of food 5- 6 times a day. Skipping meals will only retain the fat in your body and may result in overeating.

Snack Healthy

When you're feeling hungry, instead of reaching out for the cupcake, grab that carrot stick instead. Some good examples of food to snack on are fruits, nuts, raisins, cranberries, whole grain crackers, etc.

Enjoy Your Meal

Do not rush the eating process. Take your time and chew your food slowly. When you're already feeling full, then stop eating. Listen to what your body tells you.



Fill that Plate Up With the Right Kind of Stuff

What a person eats greatly affects their weight loss or weight gain. This is why dietitians encourage people to go for quality over quantity. A good example is you might have eaten only crackers for lunch today but also had a huge jug of sweetened drinks. Then that sweetened drink is the culprit when it comes to your weight gain.

If you had a large bowl of fresh salad and water, then that would have been considered a better meal on a diet than the crackers with a sweetened drink. It is much better for the body to take foods that are less in carbohydrates. Taking away bread, pasta, rice or potatoes and replacing it with vegetables will definitely help cut back on fat.

If you are the type of person who will feel full only if you see large portions of food on your plate, then the solution is to fill your plate with the right kind of food. Think colourful fruits and vegetables. Deep colours means higher content of vitamins, minerals and antioxidants. All of these is what your body needs every day.

Remember To Drink a Lot of Water



Sometimes people confuse thirst with hunger and eat when all they needed was just a glass of water. Drinking water is also good for cleansing the body from toxins and helps in having better digestion.

Along with these tips, you should always remember to have not just good eating habits but also a healthy lifestyle. This means making an effort to exercise regularly. If you are a smoker, then consider quitting and lastly, drink alcoholic beverages moderately.

نصائح سريعة لتناول الطعام الصحي. خطوة واحدة في وقت واحد

 إذا كنت قد بدأت للتو في التحول إلى نمط حياة أكثر صحة ، فافعل ذلك ببطء. لقد اعتاد جسمك على الطرق القديمة ، وإذا تغيرت بشكل جذري ، فمن المحتمل أنك ستستسلم بسهولة أيضًا.

 تناول الطعام في المنزل

 عندما تأكل بالخارج ، ليس لديك أي سيطرة على الأجزاء التي ستحصل عليها. قد ينتهي بك الأمر بتناول أكثر مما تحتاج إليه.

 توقف عن حساب السعرات الحرارية

 لا تكن مهووسا بذلك. بدلاً من ذلك ، انظر إلى الطعام من حيث اللون والنضارة. الخضر دائما خير. تعتبر الفواكه الملونة أيضًا رائعة لجسم الإنسان. هذه هي الأطعمة التي يحتاجها جسمك أكثر. لذلك لا تخافوا من تناول المزيد من هذه.

 لا تفوت الوجبة

 إذا كان هدفك هو إنقاص وزنك ، فمن الأفضل تناول كميات صغيرة من الطعام 5-6 مرات في اليوم. سيؤدي تخطي الوجبات إلى الاحتفاظ بالدهون في جسمك فقط وقد يؤدي إلى الإفراط في تناول الطعام.

 سناك صحي

 عندما تشعر بالجوع ، بدلًا من محاولة تناول الكب كيك ، أمسك بعصا الجزر بدلاً من ذلك. بعض الأمثلة الجيدة للأطعمة التي يمكن تناول وجبة خفيفة عليها هي الفواكه ، والمكسرات ، والزبيب ، والتوت البري ، ومقرمشات الحبوب الكاملة ، إلخ.

 أتمنى لك وجبة شهية

 لا تتسرع في عملية الأكل. خذ وقتك وامضغ طعامك ببطء. عندما تشعر بالفعل بالشبع ، توقف عن الأكل. استمع إلى ما يخبرك به جسدك.

 املأ هذا الطبق بالنوع المناسب من الأشياء

 ما يأكله الشخص يؤثر بشكل كبير على فقدان الوزن أو زيادة الوزن. هذا هو السبب في أن أخصائيو التغذية يشجعون الناس على البحث عن الجودة على الكمية. وخير مثال على ذلك هو أنك ربما تناولت البسكويت فقط على الغداء اليوم ولكنك تناولت أيضًا إبريقًا كبيرًا من المشروبات المحلاة. ثم هذا المشروب المحلى هو الجاني عندما يتعلق الأمر بزيادة وزنك.

 إذا كان لديك وعاء كبير من السلطة الطازجة والماء ، فإن ذلك سيعتبر وجبة أفضل في النظام الغذائي من البسكويت المشروب المحلى. من الأفضل للجسم أن يتناول الأطعمة التي تحتوي على نسبة أقل من الكربوهيدرات. إن التخلص من الخبز أو المعكرونة أو الأرز أو البطاطس واستبدالها بالخضروات سيساعد بالتأكيد في تقليل الدهون.

 إذا كنت من النوع الذي سيشعر بالشبع فقط إذا رأيت أجزاء كبيرة من الطعام على طبقك ، فإن الحل هو أن تملأ طبقك بالنوع الصحيح من الطعام. فكر في الفواكه والخضروات الملونة. الألوان العميقة تعني نسبة عالية من الفيتامينات والمعادن ومضادات الأكسدة. كل هذا هو ما يحتاجه جسمك كل يوم.

 تذكر أن تشرب الكثير من الماء

 أحيانًا يخلط الناس بين العطش والجوع ويأكلون عندما يكون كل ما يحتاجون إليه مجرد كوب من الماء. شرب الماء مفيد أيضًا لتطهير الجسم من السموم ويساعد في تحسين عملية الهضم.

 إلى جانب هذه النصائح ، يجب أن تتذكر دائمًا ليس فقط عادات غذائية جيدة ولكن أيضًا أسلوب حياة صحي. هذا يعني بذل جهد لممارسة الرياضة بانتظام. إذا كنت مدخنًا ، ففكر في الإقلاع عن التدخين وأخيراً اشرب المشروبات الكحولية باعتدال.


















نحن نقدر تعاونك
من فضلك اختر نوع التجاوز




شاهد ايضا




التعليقات

  • اكتب تعليق




مواضيع جديده



افضل 30 كاتب هذا الاسبوع

اكثر المواضيع مشاهدة علي الاطلاق