يمكنك الكتابة معنا بالموقع
الكتابة بحرية تامة
سجل حسابك بالموقع الان انه مجاني

5 Basics To Protect Your Health During A Pandemic. 5 أساسيات لحماية صحتك أثناء انتشار الوباء.

2021-03-12 10:47:44 منوعات ...









This year, 2020, will be remembered, unfortunately, as the year of this horrific pandemic, which has seen over 50 million worldwide cases, and over 10 million cases in the United States, as well as about a million deaths, throughout the world, and nearly 250, 000 fatalities, in this nation. Some articulate, a variety of inane concepts, and theories, including, herd immunity, pandemic - fatigue, or, it will all go away, by itself, etc, but, if we wish, to address this virus, and begin to reduce the public health risks, we need to take personal responsibility, to protect our health, and well - being, during a pandemic. With that in mind, this article will attempt to, briefly, consider, examine, review, and discuss, 5 basic steps, to achieve this.

1. Wear a mask: Why has wearing a mask, become a political discussion? Nearly, every public health expert, states, if, everyone, simply wore a mask, whenever social spacing, was challenging, and, especially, indoors (in buildings, restaurants, etc), the rate of infection, would probably be reduced, about 95%. Isn't this, not only, logical, from a personal perspective, as well as one's social responsibility? Some parts of the nation, have witnessed, more cooperation, regarding this, than others, and, in general, these regions/ areas, have had lower infection rates.

2. Social distancing/ spacing: Studies indicate, social distancing, significantly, reduces spread of the infection. For example, every time, President Trump, held one of his rallies, where most of the attendees, neither, were socially spaced, and/ or, wearing masks, we witnessed a spread of the infections/ cases! Stay, at least, 6 feet apart, but, many studies indicate, this air - borne, virus, under certain circumstances, can travel, even further.



3. Avoid crowds/ be wary of eating indoors: Although, most of us, would love, to see, some return to normalcy, and normal activities/ conditions/ life, unfortunately, this virus, spreads indoors, at a tremendous rate, and, unless the establishment, carefully, pays attention, to all necessary precautions, in terms of cleaning, sanitation, wearing masks, and upgrading their air filtration systems, etc, one exposes himself to undesirable ramifications. Also, stay away from crowded areas, situations, etc, and be careful. Remain vigilant, and healthy!

4. Don't let down your guard: Don't be foolish/ stupid/ selfish, by permitting, so - called, Pandemic Fatigue, lead you, to let down, your guard! Use common sense, and realize, you don't want to become a statistic!

5. Use precautions: Wash your hands, often, use hand sanitizer, wear a mask, avoid crowds, limit certain activities, and take precautions, to safely, minimize your risks!

This virus is not only real, and still, here, but, we are witnessing, an increase in the number of cases, and fatalities! Assume the social responsibility, be smart and vigilant, and stay safe, and healthy!



5 أساسيات لحماية صحتك أثناء انتشار الوباء. هذا العام ، 2020 ، سيُذكر ، للأسف ، باعتباره عام هذا الوباء المروع ، الذي شهد أكثر من 50 مليون حالة في جميع أنحاء العالم ، وأكثر من 10 ملايين حالة في الولايات المتحدة ، بالإضافة إلى حوالي مليون حالة وفاة ، في جميع أنحاء العالم ، وحوالي 250 ألف قتيل في هذه الأمة. بعضها واضح ، مجموعة متنوعة من المفاهيم والنظريات غير الصحيحة ، بما في ذلك ، مناعة القطيع ، الوباء - التعب ، أو ، كل هذا سيختفي ، من تلقاء نفسه ، إلخ ، ولكن ، إذا أردنا ، معالجة هذا الفيروس ، والبدء في تقليل مخاطر الصحة العامة ، نحن بحاجة إلى تحمل المسؤولية الشخصية ، لحماية صحتنا ، ورفاهيتنا ، أثناء الوباء. مع أخذ ذلك في الاعتبار ، ستحاول هذه المقالة ، بإيجاز ، النظر في خمس خطوات أساسية وفحصها ومراجعتها ومناقشتها لتحقيق ذلك.

 1. لبس القناع: لماذا أصبح لبس القناع نقاشا سياسيا؟ تقريبًا ، يقول كل خبير في الصحة العامة ، إذا ارتدى الجميع قناعًا ، كلما كان التباعد الاجتماعي يمثل تحديًا ، وعلى وجه الخصوص ، في الداخل (في المباني والمطاعم ، وما إلى ذلك) ، من المحتمل أن ينخفض ​​معدل الإصابة ، حوالي 95٪. أليس هذا منطقيًا فقط من منظور شخصي ومن منظور المسؤولية الاجتماعية أيضًا؟ شهدت بعض أجزاء الأمة مزيدًا من التعاون فيما يتعلق بهذا الأمر أكثر من غيرها ، وبشكل عام ، كانت هذه المناطق / المناطق لديها معدلات إصابة أقل.

 2. التباعد الاجتماعي: تشير الدراسات إلى أن التباعد الاجتماعي يقلل بشكل ملحوظ من انتشار العدوى. على سبيل المثال ، في كل مرة ، أقام الرئيس ترامب إحدى تجمعاته ، حيث كان معظم الحاضرين ، لا أحد منهم ، متباعدًا اجتماعيًا ، و / أو يرتدون أقنعة ، شهدنا انتشارًا للعدوى / الحالات! ابق على بعد 6 أقدام على الأقل ، ولكن تشير العديد من الدراسات إلى أن هذا الفيروس المحمول بالهواء ، في ظل ظروف معينة ، يمكنه السفر لمسافات أبعد.

 3. تجنب الازدحام / كن حذرًا من تناول الطعام في الداخل: على الرغم من أن معظمنا يحب أن يرى البعض يعود إلى الحياة الطبيعية وأنشطة / ظروف / حياة عادية ، للأسف ، ينتشر هذا الفيروس في الداخل بمعدل هائل ، و ما لم تهتم المؤسسة بكافة الاحتياطات اللازمة ، من التنظيف ، والصرف الصحي ، وارتداء الكمامات ، وتحديث أنظمة تنقية الهواء وغيرها ، يعرض المرء نفسه لعواقب غير مرغوب فيها. أيضًا ، ابتعد عن المناطق المزدحمة ، والمواقف ، وما إلى ذلك ، وكن حذرًا. كن يقظا وصحيا!

 4. لا تخذل حذرك: لا تكن غبيًا / غبيًا / أنانيًا ، من خلال السماح ، ما يسمى بالإرهاق الوبائي ، يقودك ، ليخذل ، حارسك! استخدم الفطرة السليمة ، وأدرك أنك لا تريد أن تصبح إحصائيًا!



 5. استخدم الاحتياطات: اغسل يديك كثيرًا ، واستخدم معقم اليدين ، وارتدِ قناعًا ، وتجنب الازدحام ، وحد من بعض الأنشطة ، واتخذ الاحتياطات اللازمة لتقليل المخاطر بأمان!

 هذا الفيروس ليس حقيقيا فقط ، ولا يزال هنا ، ولكننا نشهد زيادة في عدد الإصابات والوفيات! تحمل المسؤولية الاجتماعية ، وكن ذكيًا ويقظًا ، وكن آمنًا وصحيًا!
















نحن نقدر تعاونك
من فضلك اختر نوع التجاوز




شاهد ايضا




التعليقات

  • اكتب تعليق




مواضيع جديده




افضل 30 كاتب هذا الاسبوع

اكثر المواضيع مشاهدة علي الاطلاق