Hydrogen Water and Its Benefits ماء الهيدروجين وفوائده

2021-03-11 10:08:23 منوعات ...






Hydrogen Water and Its Benefits



These days, hydrogen water is on the list of the biggest trends. Just like alkaline water, this water type offers a lot of health benefits. In this article, we are going to take a look at some of the benefits of drinking hydrogen water. Read on to find out more.

What is Hydrogen Water?

Primarily, it is dihydrogen monoxide, which is the combination of one oxygen atom and two hydrogen atoms. Often, it is abbreviated to H2O.



Benefits of Drinking it

According to research studies, adding hydrogen to water increases the amount of antioxidant content in it. As a result, drinking this type of water can reduce the oxidative stress faced by your blood vessels. If you don't do anything about this oxidative stress, you may suffer from chronic inflammation with the passage of time.

In a research study, researchers found that 20 patients experienced a reduction in their total cholesterol and LDL levels after the consumption of hydrogen-rich water for up to 10 weeks. So, these patients were at a lower risk of metabolic syndrome.

Many research studies have found that there is a relationship between neurological benefits and molecular hydrogen. The idea of increasing the number of hydrogen molecules in water is quite refreshing. We know that long-term exposure to oxidative stress can lead to chronic inflammation. And we know that oxidative stress may cause a number of chronic diseases, such as, cancer, diabetes, heart disease, just to name a few.



Hydrogen Water vs Alkaline Water

If you enjoy good health, you don't need to drink alkaline water or hydrogen water. However, if you have a personal preference, you can go for either of the two can be quite beneficial. It is also important to keep in mind that each type of water is prepared using different techniques. Plus, both types of water types have their own set of health benefits.

Hydrogen water can help you eliminate free radicals in your body. As a result, you will be able to protect your body against cellular damage, and you will be at a lower risk of heart disease.

Apart from this, alkaline water also has a higher level of pH, which is also beneficial for a number of reasons. But if you have healthy kidneys, you can easily neutralize your blood pH. In short, if you are a healthy adult, you don't need to worry about it.

Safety



As far as safety is concerned, this type of water is considered safe, according to the reports from food and drug administration. But, as far as the potential benefits are concerned, we don't have any research on how much hydrogen you should add to your drinking water.

Long story short, this was an introduction to some of the primary benefits of drinking hydrogen-rich water on a regular basis.

If you want to drink hydrogen water, we suggest that you get a hydrogen inhalation machine. This is a type of high concentration hydrogen water machine.

ماء الهيدروجين وفوائده

 في هذه الأيام ، أصبحت مياه الهيدروجين على قائمة أكبر الاتجاهات. تمامًا مثل المياه القلوية ، يقدم هذا النوع من المياه الكثير من الفوائد الصحية. في هذه المقالة سوف نلقي نظرة على بعض فوائد شرب ماء الهيدروجين. تابع القراءة لمعرفة المزيد.

 ما هي مياه الهيدروجين؟



 في المقام الأول ، هو أول أكسيد الهيدروجين ، وهو مزيج من ذرة أكسجين واحدة وذرتين من الهيدروجين. في كثير من الأحيان ، يتم اختصارها إلى H2O.

 فوائد شربه

 وفقًا للدراسات البحثية ، فإن إضافة الهيدروجين إلى الماء يزيد من كمية المحتوى المضاد للأكسدة فيه. نتيجة لذلك ، فإن شرب هذا النوع من الماء يمكن أن يقلل من الإجهاد التأكسدي الذي تواجهه الأوعية الدموية. إذا لم تفعل شيئًا حيال هذا الإجهاد التأكسدي ، فقد تعاني من التهاب مزمن مع مرور الوقت.

 في دراسة بحثية ، وجد الباحثون أن 20 مريضًا قد عانوا من انخفاض في مستويات الكوليسترول الكلي ومستويات LDL بعد تناول الماء الغني بالهيدروجين لمدة تصل إلى 10 أسابيع. لذلك ، كان هؤلاء المرضى أقل عرضة للإصابة بمتلازمة التمثيل الغذائي.

 وجدت العديد من الدراسات البحثية أن هناك علاقة بين الفوائد العصبية والهيدروجين الجزيئي. فكرة زيادة عدد جزيئات الهيدروجين في الماء منعشة للغاية. نحن نعلم أن التعرض الطويل الأمد للإجهاد التأكسدي يمكن أن يؤدي إلى التهاب مزمن. ونعلم أن الإجهاد التأكسدي قد يسبب عددًا من الأمراض المزمنة ، مثل السرطان والسكري وأمراض القلب ، على سبيل المثال لا الحصر.

 ماء الهيدروجين مقابل المياه القلوية

 إذا كنت تتمتع بصحة جيدة ، فلن تحتاج إلى شرب الماء القلوي أو ماء الهيدروجين. ومع ذلك ، إذا كان لديك تفضيل شخصي ، فيمكنك اختيار أي من الاثنين يمكن أن يكون مفيدًا للغاية. من المهم أيضًا أن تضع في اعتبارك أن كل نوع من أنواع المياه يتم تحضيره باستخدام تقنيات مختلفة. بالإضافة إلى ذلك ، كلا النوعين من المياه لهما مجموعة الفوائد الصحية الخاصة بهما.

 يمكن أن تساعدك مياه الهيدروجين على التخلص من الجذور الحرة في جسمك. نتيجة لذلك ، ستكون قادرًا على حماية جسمك من التلف الخلوي ، وستكون أقل عرضة للإصابة بأمراض القلب.

 بصرف النظر عن هذا ، تحتوي المياه القلوية أيضًا على مستوى أعلى من الأس الهيدروجيني ، وهو أمر مفيد أيضًا لعدد من الأسباب. ولكن إذا كانت لديك كليتان سليمتان ، فيمكنك بسهولة تحييد درجة حموضة الدم. باختصار ، إذا كنت بالغًا يتمتع بصحة جيدة ، فلا داعي للقلق بشأن ذلك.

 أمان

 فيما يتعلق بالسلامة ، يعتبر هذا النوع من المياه آمنًا ، وفقًا لتقارير إدارة الغذاء والدواء. ولكن فيما يتعلق بالفوائد المحتملة ، ليس لدينا أي بحث حول كمية الهيدروجين التي يجب أن تضيفها إلى مياه الشرب الخاصة بك.

 باختصار ، كانت هذه مقدمة لبعض الفوائد الأساسية لشرب الماء الغني بالهيدروجين بشكل منتظم.

 إذا كنت ترغب في شرب ماء الهيدروجين ، نقترح عليك الحصول على آلة استنشاق الهيدروجين. هذا نوع من آلات ماء الهيدروجين عالية التركيز.


















نحن نقدر تعاونك
من فضلك اختر نوع التجاوز




شاهد ايضا




التعليقات

  • اكتب تعليق




مواضيع جديده



افضل 30 كاتب هذا الاسبوع

اكثر المواضيع مشاهدة علي الاطلاق