كلنا بنحب الكتابة
#اربح_من_الكتابة_بحرية_تامة
سجل حسابك بالموقع الان

اسمعهم وهم يهمسوون

2018-04-10 00:53:29 منوعات ...






اين انتم يا عشاق الرعب قصصي وكتاباتي كلها تشويق 😍😍
انهاردة الجزئ التالت من قصتنا اسمها ( اسمعهم يهمسون) 


( اسمعهم يهمسون) 
بقلم وتئليف : Ahmed kenzo
علشان الاقي محمود بيصحيني من النوم بيقولي احمد انا عاوزك في موضوع مهم في حاجة غريبة بتحصل انا مش فهمها قلتلو اية هيا يا محمود قالي يعني انتا مش مستغرب اهتمام الناس دي بل الموضوع قلتلو يمكن صعبنا عليهم وعوزين يساعدونا قالي انا معاك عاوزين يسعدونا يقومو هما يشيل حق الرحلة وهيدفعو فلوس جامدة زي دي ومن غير مقابل اكيد في حاجة غلط قلتلو بص كل حاجة هتبان مع الوقت بلاش نظلم حد المهم اطلع انتا وصحي الكل علشان نفطر ونسافر وبل الفعل فطرنا بس واحنا بنفطر الروحاني والراجل الي معاه زي ما يكون في حاجة عرفنها وانا بفكر في سري بقول يا تري عرفو حكاية جدي لما جالي راح الروحاني قطع تفكيري وبيقولي هو انتا لما نمت امبارح في اوضة جدك في حاجة حصلتلك؟  
قلتلو حاجة زي لي 
قالي شوفت حجات غريبة اي حاجة اي موقف حصل معاك 
قولتلو لا محصلش حاجة 
قالي متاكد،؟! 
قلتلو اه متاكد ولو حصل هخبي لية يعني 
قالي ماشي المهم يلا بينا علشان احنا حجزنا التزاكر والسيارة بعد 4 سعات يلا علشان نلحق 
رحمة هو ينفع مجيش معاكم انا بخاف من الطيارة 
رحمة مش نقصة شغل اطفال ربعدين مصطفي دة مش صحبك وخطيب صحبتك في اية مالك انتي عمرك ما كنتي انانية كدا 
قالت خلاص يلا بينا وربنا يستر 
وبل الفعل نزلنا ورحنا علي المطار بس وانا اول ما دخلت المطار حسيت بدوار بسيط وشايف كائنات كتيير حولينا سودة تماما وطويلة راح مادن سندني قبل ما اقع وقالي في اي مالك يبني قولتلو مفيش حاجة انا كويس انا دخت بس الروحاني قالي هما كتيير ولا اي 
قلتلو هما مين 
قالي الناس الي في المطار زحمة انهاردة بس علشان كدا دوخت وضحك الضحكة الصافرة دي يعني بيقولي انا عارف انتا شوفت اي متحولش تضحك عليا وعدي الموقف بس في مليون حاجة مش عوزاني اكمل مليون حاجة بتقولي بلاش نهيتك هتكون هناك بلاش ارجع انتا هتخسر واحد بدل كا تخسر كلهم وتخسر روحك بس افتكرت كلام جدي لما قالي انتا الامل الوحيد انتا الي بي ايدك تنهي الكلام دة واتشجعت وكملت وركبنا الطيارة بس حاسس بدوار انا محتاج انام علشان الاقي نفسي في مكان غريب جدا ماشي مش عارف رايح فين وعشرات الكائنات حولية لغاية ما وصلنا ممر غريب كدا بس انا دخلت وهما فضلو برة مدخلوش المكان كان ضلمة كحل متشوفش فية اي حاجة وسامع اصوات غريبة وكلام مش مفهوم بس في حد ابتدي يتكلم ويقول هل انتا الوريث 
قولت اه انا 
لاكن انتا جبان ليست لديك الشجاعه 
قلتلو انا مش جبان بس حضرتك لو عوزني امشي امشي انا صحبي مخطوف وانا عاوز ارجعو مش عاوز حاجة تاني 
طب وتفتكر انا اية الي يخليني اسعدك 
قلتلو معرفش بس انتا شكلك طيب 
قالي وعارف انا مين؟! 
قلتبو لا بس اكيد انسان محترم 
ضحك ضحكة جامدة وقالي هل تجرئ يا انسي انت تشبهمي بي افراد، جنسك ولقيت عشرات الكائنات بتهجم عليا علشان الاقي مريم والروماني بيقولولي فوق فوق في اي مالك اية الي كان بيحصل معاك قولتلهم في قالولي هو اي الي، في اي يص حوليك هتلاقي الطيارة كلها بتبص عليك قولتلها اية الي حصل قالتلي انتا نمت وابتدي يطلع منك كلام غريب بي اصوات مختلفة انا الوريث وكلام مش مفهوم والانتقام والعهد واللعنة وكلام غريب قولتلهم تلاقي كنت بحلم الروحاني رد عليا وقالي هو في حد بيحلم عينو تبيض تماما؟! ""
قلتلو اه فية انا ممكن محدش يكلمني سبوني لوحدي علشان تعبان الروحاني قالي يبني انتا شايل حمل كبير مفيش حد، في العالم يقدر يتحملو ربنا يكون في عونك وتقدر تتخلص منو بس اوعي تضعف ولا تخليهم يسيطرو عليك انتا اقوي منهم كلهم انتا معاك القوة قلتلو قوة اية سبني ومشي راح قعد مكانو وابتدي يهمس هو والراجل الي معاه وانا قاعد مش فاهم حاجة ولا اية الي بيحصل دة لغاية ما وصلنا مطار العراق وكان ورحنا بيت كان هو مأجرو ودخلنا البيت وقولتلو احنا هنروح المكان دة امتة قالي انتا الي تعرف مش انا افتح الكتاب وشوف فتحت الكتاب كان مكتوب سوف يفتح المدخل بعد منتصف الليل مع سوف يضئ القمر المدخل وبل الفعل قعدنا واتغدينا وانا طول ما انا قاعد، في اصوات في وداني وكلام مش مفهوم يارب عاوز اخلص من الكابوس دة بس لي اول امرة اسمع صوت مصطفي سامع صوتو بيستغيث عاوز حد، يلحقو اناوغصب عني قومت وصرخت وقول مصطفي انا مش هسيبك انا هنقذك استحمل انا جيلك وابتديت في البكاء كلهم جم حوليا والكل ابتدء في البكاء اصل دا صحبنا وملهوش غيرنا ولي اول قام الروحاني قلنا كفاية عياط، العياط مش هيعملكم حاجة يلا قومو علشان تنقذو صحبكم وفعلا قمنا وروحنا وصلنا كانت الساعه 11:55 وفضلنا واقفين في مكان كان صحرة مفهوش حاجة غير ريمال كلهم بصولي كدا وقلولي انتا متاكد ان هو دة المكان قولتلهم معرفش انا رسمتلكم الخريطة زي ما ممكتوبة قامت مريم قالت يعني اي يعني مصطفي ضاع يعني ضعنا يعني جينا علي الفاضي علشان يحصل ان ضوئ القمر ينور علي مكان في الصحراء ويصلط علية الضوئ روحنا وقفنا علشان الاقي نفسي بدون وعي بردد كلام غريب مش مفهوم بادور انتكراس وراداس الفامتون محتراج افكرات امركم بفتح المدخل للوريث ثاجرولك انتفعو لنتاعه زخهتاو وفجاءة ظهر مدخل بس المدخل دا مقفول وملهوش قفل يفتح ولا اي حاجة نفتحها مني هو عبارة عن جدار في الارض مثل الجدران الفرعونية بس كان مكتوب كلام بقولهم بصو الكلام دة بس مخدش كان شايفو غيري 
وكان مكتوب 
اهلا بل الوريث لكي يفتح المدخل يجب تقديم المطلوب لفتح المدخل 
طبعا انا مفهمتش حاحو قولتلهم علي الكلام دة قالولي يعني اي الراجل قالي شوف الكتاب يمكن يكون في كلام تقولو زي الي قولتو ويفتح قولتلهم الكلام دة معرفش قولتو ازاي هو طلع مني زي ما يكون في حد بيتحكم فيا قلبت الكتاب مفيش حاجة 
ماذن قال ازاي دور كويس انتا كدا هضيعنا 
ومحمود قال يعني اي يعني ضعنل منك. لله ضيعتنا وضيعت الواد 
ومريم قالت انا هقتلك انتا الب ضيعت مصطفي مصطفي دمو انتا السبب فية حرام عليك انتا مش عارف ان فرحنا الشهر الجاي حرام عليك لية عملت كدا 
قولتلهم عملت اية واللهي ما ليا زمب في الي حصل واللهي ما اعرف حاجة كل دة حصل غصب عننا 
عمر قال هو اية الي غصب عنكم. مش دة جدك الي انتا فخور بية ما هو السبب مش الحجات دي بتعتو والله واعلم مش بعيد تكون انتا عامل كدا قصد علشان تضيعنا وتكون زي جدك 
قلتلو اية الي انتا بتقولو دة ازاي تفكر في كدا ولسة بتكلم لقيت مريم بتزقني جامد وبتقولي كفاية كدب بقا بس لما زقتني وقعت علي الارض كان في زي طوبة ايدي جت عليها بقوة وانا بسند نفسي فا اتعورت ونزل دم بقولها حرام عليكي انتي اكتر وحدة عرفاني وعارفة انا بحب مصطفي ازاي فا بسند ايدي علي المدخل علشان اقوم وايدي فيها دم وفجاءةوبدئت الارض تهتز والمدخل ابتداي يتفتح الراجل الي مع الروحاني قال ازاي راحت مني حاجة زي دي العهود القديمة كانت بتربط بل الدماء ودا اكبر دليل علي انك الوريث الدماء من نفس دمعهم 
ومحمود قال فعلا انتا نسيت لما نزل منك دم والكتاب شرب الدم وابتدا الكلام يظهر في الكتاب ازاي نسينا حاجة زي دي ومع فتح المدخل ظهر كلام جديد لقد تم فتح المدخل اذا لما تسطيعو اجتياز، الاختبار فسوف تكون نهايتكم وابحثو عن مفتاح المدخل التاني والكلام اختفي والمدخل اتفتح وكان في سلالم وابتدينا في النزول يتبع في الجزئ الرابع
متنساش تقول رئيك. علشان. تكون من ابطال قصصي الجاية ورئيك هو الي بيخليني اكمل

















نحن نقدر تعاونك
من فضلك اختر نوع التجاوز




شاهد ايضا




التعليقات

  • اكتب تعليق




مواضيع جديده



افضل 30 كاتب هذا الاسبوع

اكثر المواضيع مشاهدة علي الاطلاق