كلنا بنحب الكتابة
#اربح_من_الكتابة_بحرية_تامة
سجل حسابك بالموقع الان

اسمعهم وهم يهمسوون

2018-04-09 00:34:11 منوعات ...






اين انتم يا عشاق الرعب قصصي وكتاباتي كلها تشويق 😍😍
انهاردة الجزئ التاني من قصتنا اسمها ( اسمعهم وهم يهمسون
( اسمعهم يهمسون) 


بقلم وتئليف : Ahmed kenzo
شوفت جدي وحوالية عشرات من الكائنات الغريبة بس مكنوش شيفني الصورة كانت ضبابية مجسمة وشوفت جدي كان بيقص شعر مني وانا نايم وعمال يقول كلام مش مفهموم بس خدو بالهم مني وفي لحظة لقيت عمر بيصحيني وبيقولي فوق يبني ببصلهم كدا بقولهم اية الي حصل انا ازاي جيت هنا هو الروحاني فين قالو هو قلنا انك اغمي عليك وهو راح مشوار يجهز شوية حجات علشان هنسافر قلتلو هنسافر نروح فين قال هنرجع مصطفي يا احمد قلتلو هنسافر ازاي هو احنا فهمين حاجة من الخريطة دي دي شكلها غريب اصلا رد عليا عمر وقال ما هو قال ان لية صديق بيفهم في الخرائط القديمة الي من النوع دة وهيروح يجيبو قولت خلاص ماشي ياريت يا مريم انتي ورحمة تروحو بقا علشان احنا هنسافر نرجع مصطفي مريم بصتلي بغضب وقالت نعم تسافرو فين انا ايدي علي اديكم انا مش هسبكم هسافر معاكم محمود بصلها وقلها يابنتي احنا مش عارفين رايحين فين بس الموضوع شكلو خط جداااا رحمة قالت خلاص يا مريم طلاما خطر مش لازم نروووح 
مريم قلتلها ازاي يعني يعني لو هو كان خطيبك كنتي قولتي كدا والباب خبط ماذن راح فتح كان الروحاني ومعاع واحد تاني بس كبير في السن بس كانو عملين يبصولي التنين بتئمل كبيير وقطع كلامنا الروحاني وقال الكل لازم يجي مينفعش حد يروح كل الي حلم بمصطفي هيجي رحمة ردت وقالت خلاص هروح انا انا محلمتش بس الروحاني بصلها جااامد وقلها متاكدة انك محلمتيش بييية؟! 
بصت كدا في الارض وبان علي وشقها القلق وقالت هو مكنش حلم الي يستاهل قلها حلمتي وقالك تعالي ولا مقلش قالت قال يبقي هتيجي معانا كلنا بصنلها كدا ومريم قلتلها انتي لية مش قولتيلي انك حلمتي بية علشان كنت خايفة عمر قالها حلمتي بي اي مردتش علية ماذن قرر نفس السؤال مردتش وقالت محدش يسئلني علشان مش هجاوب فا راح الروحاني قالي روح هات الكتاب والخريطة فا انا قولت لعمر روح انتا جيبو وعمر لسة هيروح الروحاني قالو لا اوعي حد يلمس الكتاب غير صاحب الارث علشان ميتئزيش روح انتا هاتو يا احمد طبعا انا بصتلو كدا بصة معناها اية الهبل الي بتقولو دة ورحت جبت الكتاب والخريطة الراجل شاف الخريطة وقال الخريطة محمية بطلسم خفيها ومشفرها والطلسم دة قديم وواضح ان كان في حد بيحاول يفك الطلسم دة بس الطلسم دة اول مرة اشوف زيو واني افكو هيحتاج مني وقت قلتلو وقت اي ما الخريطة باينة اهي قالي خريطة اي دي خريطة عادية بس المكان الي هنروحو مخفي في الخريطة امال العلامات دي اي قالي علامات اية فين العلامات دي قولتلهن اهي قدامكم بس واضح ان مفيش حد شايفها غيري الروحاني والراجل الي معاه بصولي اوووي والروحاني قال انا كدا فهمت جدك كان من اعظم السحرة علشان الي يعمل كدا مش ساحر عادي ولا جتي متمكن الواضح ان عيلتك من زمان كانت سحرة ومش اي سحرة جدك ربط الكتاب والخريطة بطلسم مفيش حد علي وجة الارض هيعرف يقرء الخريطة غيرك ولا الكتاب حد هيعرف يئمرو غيرك انتا بيتك فية عشاير كاملة من الجن بس محدش بيقرب منك ولا حد اذائك وانا استغرب علشان جدك كان حميك ولغاية ناو وواضح ان في عهد مربوط من زمااااان اوووي ان عيلتك تكون في امان بس دة اية علاقتو بل الهامسون الموضوع دة في لغز كبيير ولازم نعرفو بص يا احمد انا عوزك تاخد ورقة وترسملنا الخريطة زي ما انتا شايفها بل الظبط وفعلا رسمت الخريطة والراجل بص عليها وقال في 3 نقط للتجمع لازم نمر علي كل نقطة ومن الواضح ان في اختبارات هنمر بيها في كل مرحلة المرحلة الاولي هتبقي في العراق بعد كدا هنررح علي الجزائر وبعد كدا علي السعودية وبعد كدا نقطة اللقاء هتبقي في مصر في الاسكندرية قلتلو لية كل ذة منروح الاسكندرية علي طول اية الي هيسفرنا ويتعبنا وبعدين دل محتاج مصاريف واحنا الفلوس الي معانا مش هتكفي الروحاني قال محدش يشيل هم الفلوس ومينفعش لازم نروح الاماكن دي بل الترتيب بس انا بيني وبين نفسي بقول هو لية مهتم اووي كدا وكمان هيساعدنا في الفلوس وفي السفر حاجة غريبة يلا الكل ينام ويهز نفسو علشان هنبداء من بكرة وبل الفعل قولنا نروح ننام بس الراجل الي مع الروحاني قالي انا عوزك تنام في اوضة جدك لوحدك انهاردة قولتلو اشمعنا يعني قالي اسمع الكلام بس وبل الفعل كل واحد راح ينام وانا دخلت اوضة جدي وفردت جسمعي علي السرير بس في صهد وحر في الاوضة شديد جدااااااا اول مرة احس بييية وسامع اصوات زي العزايم والترانين في ودني مش عارف مصدرها اي وكل ما الكلام يزيد جسمي بيتئلم اكتر وفجاءة لقيت نفسي بقوم وبقراء في الكتاب وعمال اقول كلام مش مفهوم واقول الان لقد اختلف الزمان بحق الواكد القادم اقسم عليكم بل الطاعه الويث بحق العهود القديمة يا حماة العهد اقسم عليكم بل الطاعه بحق الدماء انا ولي العهد يا جنود باطن الارض احموني والصوت التاني يعلي وانا اعلي صوتي واقراء بكلام مش مفهوم وانا مش عارف بعمل كدا ازاي علشان افوق الاقي جدي قاعد قدامي علي السرير وبقولو جدي هو اية الي بيحصل دة هو انتا كنت ساحر جدي رد عليا فهمني قولي ان كل الي انا فية دة حلم انا صحبي ضااع قولي اعمل اية احمد لازم تعرف اني مش وحش والي حصل دة غصب عننا كلنا متفتكرش انك لوحدك الي خصرت ناس بتحبهم انا خصرت ابني ومراتو ابوك وي امك الي بيحصل دة بسبب عهد، قديم فاكر القصة والسحرة الي حاولو يسيطرو علي الهامسون دول اجدادك الكبار عهد مربوط بي علتنا منذ قرون والعهد ينتهي بل الوصول للهامسون وحل اللغز منذو ذالك الوقت واحنا بنحاول نوصلهم وكل شخص من العيلة واجدادك يوصل لخيط لغاية ما قدرنا نعمل الخريطة اخذتها من والدي وقدرت اوصل لي اماكنهم بس كبر بيا الزمن ومقدرتش اتحمل انتا الحل علشان تنهي الي حصل دة وتحمي نسلك ونسل احفادك من اللعنة دي ومتنساش انك ساحر بل الوراثة ولا يستطيع مخلوق علي وجة الارض والتحكم في الكتاب والخريطة غيرك انتا انتا عندك قوة هتكتشفها واوعي تخاف او تضعف اوعي تبين ضعفك لي اي شخص حتي هم!! 
هم مين يا جدي جدي انتا رايح فين جدي متسبنيش لوحدي يتبع في الجزئ التالت متنساش رئيك في القصة علشان تكون من ابطال قصصي الجاية


















نحن نقدر تعاونك
من فضلك اختر نوع التجاوز




شاهد ايضا




التعليقات

  • اكتب تعليق




مواضيع جديده



افضل 30 كاتب هذا الاسبوع

اكثر المواضيع مشاهدة علي الاطلاق