يمكنك الكتابة معنا بالموقع
الكتابة بحرية تامة
سجل حسابك بالموقع الان انه مجاني

ابقي معي

2018-12-12 14:48:58 منوعات ...






💔 ابقي معي 💔
الجزء الرابع 
في الشركة 
عمر: مين اللي مع رانيا دي يا شريف 
شريف : مش عارف 


إيناس: مساء الخير يا ابيه 
عمر: إيناس! 
ايناس : في ايه يا ابيه 


عمر :انتي ليه عاملة كدا 
إيناس: عاملة ايه ؟.. انا هكون كدا علي طول داه النظام الجديد .....
 عمر : ربنا يستر ... خلينا في الشغل افضل 
احنا هنسافر الغردقة لمدة اسبوع 
رانيا : ايه اسبوع! 😰


عمر : ايوه اسبوع ليه في مشكلة 
رانيا : البيت ..... 
عمر : ماله 😒😒
رانيا : ماما واخويا مش هيوافقوا اني افضل اسبوع برا البيت ...... 
عمر : هو داه نظام الشغل ومعظم شغلنا سفر وانتي مجبرة انك تسافري ..... يلا يا شريف علشان نروح المصنع 


شريف : حاضر 
إيناس: انا ممكن اتكلم مع دكتورة سلوي اكيد هتوافق 
رانيا : انا هتكلم النهاردة مع ابيه هشام ويارب يوافق 
إيناس : هو ماله ومالك داه شغلك 
رانيا : بس هو اخويا الكبير وانا مسؤولة منه 


إيناس: بس انتي منتيش صغيرة علي كدا 
رانيا : يعني ايه اخد راي نفسي وبس ومرجعش له 
إيناس: براحتك بس انا عن نفسي بعمل اي حاجة عايزها انا لو عايزة اسافر بكرة باريس اسافر مش مهم اقول لاي حد علشان دي حاجة ترجع ليا 
رانيا : ودي حاجة كويسة 
إيناس: ايوه .... رانيا : بالنسبة ليكي اما انا لا 
*************
هدي : اقسم بالله الدكتورة دي متخلفة 
هنا: ليه يا بنتي دي دكتورة شاطرة جدا 
هدي : بس بس هو داه تشريح اللي كانت بتشارحه انا اشرح احسن منها بميت مرة 
عادل : ايوه طبعا انتي هتقوللي يا هدي
هدي : 😒😒 غور من هنا يا ولاد 
عادل : نعم 
سمير :خلاص يا عادل ابعد عن هدي 
عادل : ليه هي عفريت
هدي : لا جنية 
عادل : ماشى يا جنية 
هنا : انتوا الاتنين علي طول بتتخنقوا
هدي : يلا علشان انا همشي 
هنا : حاضر يلا يا جماعة سلام 
هدي : احنا لازم نغير الدكتورة دي 
هنا : حاضر يا ست هدي بس اختك إيناس مالها
 
هدي : ايناس مالها 
هنا : انا شوفتها النهاردة بتشتري لبس من المول من قسم المحجبات
هدي : نعم 😱😱 إيناس اختي انا 
هنا : ايوه 
هدي : لا داه كدا في ان انا لازم أعرف ايه حكاية الموضوع داه واعرف سبب التغير داه 
**************
في بيت إيناس
سيدة : إيناس انتي لابسة كدا ليه 
إيناس: ايه يا ماما شكلي وحش 
سيدة : لا قمر بس ايه سبب التغير داه فساتين مقفولة وحجاب كمان ممكن اعرف ايه هو سبب التغير داه 
إيناس: عادي 
هدي : لا مش عادي انا عايزة اعرف ايه اللي بيحصل من ورا ضهري يا استاذة اتكلمي ايه الموضوع 
إيناس: انا شوفت اني مقصر في حق ربنا وكنت بعيدة عنه وانا دلوقتي تبت ورجعت لربنا 
هدي : يسلام دي ماما زهقت من كتر كلامها معاكي علي اللبس وعلي السهر 
إيناس: ربنا عايز كدا وبعدين انتي زعلانة اني قربت من ربنا 
هدي : لا طبعا بس في ان وانا هعرف هعرف 
******************
في بيت هشام 
هشام: هتكوني مع مين بقا 
رانيا: انا وايناس واستاذ شريف و استاذ عمر وفريق تنظيم مكون من بنات وشباب
هشام : مينفعش حد يسافر مكانك
رانيا: لا يا ابيه
هشام: خلاص تسافري وتخالي بالك من نفسك والموبايل يكون جنبك علي طول تمام 
رانيا: تمام يا ابيه 
سلوي : بس اسبوع كتير يا هشام 
راينا : يا ماما انا مش هكون لوحدي هكون مع استاذ عمر واستاذ شريف و ايناس 
سلوي: م هي المصيبة انك هتكوني مع ايناس 
رانيا: ليه يا ماما وبعدين ايناس اتغيرت خالص ولبست الحجاب وبقت متدينة اوي 
هشام: نعم هي مين دي !؟
رانيا: إيناس يا ابيه 
هشام: لا والله 
****************
في مطار القاهرة 
إيناس: ايوه يا رانيا انتي فين 
رانيا : انا برا المطار اهو انتي فين 
إيناس: انا بخلص شوية اورق مع عمر 
رانيا: ايوه انا شوفتك انا وراكي علي فكرة 
عمر : انا مش عايز تهريج في الشغل انتي وهي مبتدئين واللي سبب اني اخدكم معايا علشان تستفيدوا اكتر ويكون عندكم خبرات
إيناس: هنكون عند حسن ظن حضرتك يا استاذ عمر 
عمر : اتمني 
ركبت إيناس مع شريف وعمر مع رانيا الطيارة في الدرجة الاولي لما كانت رانيا قاعدة جنب عمر لاحظت حاجة غريبة اوي ....
💔 ابقي معي 💔
الجزء الخامس 
في مطار القاهرة 
إيناس: ايوه يا رانيا انتي فين 
رانيا : انا برا المطار اهو انتي فين 
إيناس: انا بخلص شوية اورق مع عمر 
رانيا: ايوه انا شوفتك انا وراكي علي فكرة 
عمر : انا مش عايز تهريج في الشغل انتي وهي مبتدئين واللي سبب اني اخدكم معايا علشان تستفيدوا اكتر ويكون عندكم خبرات
إيناس: هنكون عند حسن ظن حضرتك يا استاذ عمر 
عمر : اتمني 
ركبت إيناس مع شريف وعمر مع رانيا الطيارة في الدرجة الاولي لما كانت رانيا قاعدة جنب عمر لاحظت حاجة غريبة اوي في ست كانت قاعدة جنب رانيا وعمر كان معاها طفل وكان شكلها غريب اوي والطفل اللي كان معاها مبيتحركش فضلت رانيا مركزة مع الست هي والطفل لحد ما وصلوا المطار 
إيناس: مالك يا رانيا مركزة مع الست دي ليه !
رانيا : مش مرتاحة لست دي خالص 
عمر : يلا العربية وصلت برا 
وصلت رانيا الفندق غيرت هدومها وخرجت من غرفتها علشان تشم شوية هوا راحت رانيا عند الشاطئ الجو حلو وهادي فضلت ماشية وهي في دنيا تانية وفجأة شافت رانيا الست اللي كانت معاها في الطيارة لا وكمان معاها الطفل الصغير.... الست واقفة مع اتنين من الرجالة وفي مكان بعيد عن الناس قربت رانيا منهم و شافت الست وهي بتخرج مشرط من الشنطة وفتحت بطن الطفل 😱😱😱😱 وخرجت منها اكياس رانيا مقدرتش تمسك نفسها طلع منها صوت 
الست : من هناك 😈😈 ..... الراجل الاول : روح شوف من هناك بيقول لراجل التاني 
رانيا : طلعت تجري بس الراجل شافها وهي بتجري رانيا مش عارفة تمشي في اي اتجاها .... فضلت تجري كتير وهي خايفة وقلبها عمالة يدق لدرجة انه هيوقف 
***************
في الفندق
شريف : الاكل جاهز تحت يا عمر 
عمر : انا ميت من الجوع ... من النهاردة هنبتدي شغل مش عايز لعب تنبه علي الكل 
إيناس: عمر الحقني 
عمر : في ايه يا إيناس
إيناس : رانيا مش موجودة في الفندق وبكلمها موبايلها غير متاح 
عمر : ايه ! وازاي تخرج من غير م نعرف وخرجت امتي اصلا 
إيناس: هي تقريبا خرجت من امبارح 
عمر : نعم !😰😰 رحت فين دي
شريف : هتكون راحت فين 
عمر : انت بتسالني يا شريف هو داه النظام اللي كنت بقولك عليه اتفضل يا استاذ انزل انت والشباب اللي معاك واقلب الدنيا عليها  
****************
في بيت هشام 
هشام : مالك يا ماما قاعدة كدا ليه 
سلوي: قلبي مقبوض اوي يا هشام وبكلم اختك الموبايل غير متاح 
هشام: ممكن يكون مقفول علشان الشغل متخفيش إن شاء الله خير 
سلوي : أنا هروح الشغل ولما ارجع هبقا اكلمها 
هشام: ماشي يا ماما ربنا معاكي 
خرجت سلوي وهشام مسك الموبايل بتاعه وبيكلم رانيا الموبايل بيرن ...
رانيا : الو يا ابيه الحقني 
هشام: رانيا ايه مالك 😨😨 
رانيا : انا خرجت امبارح علشان اشم شوية هوا فضلت ماشية الخ...... ولما سمع صوتي انا جريت وانا دلوقتي في مكان مقطوع ومش عارفة اوصل ازاي ومش معايا رقم استاذ عمر ولا ايناس 
هشام: طب اهدي ومتخافيش وحاولي تشوفي في طريق جنبك 
رانيا : مفيش حاجة خالص حتي الشبكة كانت واقعة 
هشام : انا هجيب رقم عمر وهكلمك تاني 
هشام قفل مع رانيا و بسرعة كلم دكتور احمد
احمد : ايه يا دكتور فينك 
هشام: انا موجود هو انت موجود فين دلوقتي 
احمد : في البيت بتسأل ليه خير 
هشام: انا عايز رقم إيناس سعيد صاحبة مراتك حالا يا احمد 
احمد : رقمها ليه 
هشام : علشان موضوع مش هينفع في الموبايل 
***************
عمر : في اخبار يا شريف 
شريف : لا مفيش اي اخبار يا عمر 
فجأة موبايل إيناس يرن ... عمر : ايه داه إيناس خرجت من غير متاخد الموبايل بتاعها 
عمر : ألو ..... هشام: الو داه رقم الآنسة إيناس
عمر : ايوه وانا عمر اخوها 
هشام : انا اخو رانيا ... رانيا في مكان مقطوع وقريب من البحر ومش عارفة توصل لطريق
عمر : ابعتلي رقمها وانا هكلمها 
وفعلا داه اللي حصل عمر اخد رقم رانيا وعرف المكان اللي موجود فيه واخد عربيته علشان يروح يجبها لما قرب عمر من المكان شريف اتصل بيه وعمر قاله علي المكان 
في الوقت داه كانت رانيا قاعدة علي الشاطئ وقرب منها ثعبان وقرصها من رجلها 🐍🐍 
وصل عمر كانت رانيا واقعة علي الارض والتعبان قريب منها مسك عمر حجر صغير وضربه بيه وجري شال رانيا واخدها علي المستشفى
***************
إيناس: ايه اللي خاليكي تخرجي من غير متعرفيني 
رانيا : اهو اللي حصل 
عمر : انتي واحدة عديمة المسؤولية والشغل وقف النهاردة بسبب حضرتك 
رانيا : وليه وقفته كنت كمل شغلك عادي ولا كأن في حد ناقص
إيناس: انتي ازاي روحتي المكان داه 
هشام دخل وقطع كلام إيناس
هشام: عاملة ايه يا حبيبتي
رانيا : انتي جيت يا ابيه 
هشام: كان لازم اطمن عليكي يا حبيبتي بنفسي 
رانيا : أنا اسفة ليكم علي الازعاج اللي عملته ليكم وان انا عطلتكم عن شغلكم 
إيناس: لا يا حبيبتي متقوليش كدا المهم ان احنا اطمنا عليكي 
هشام : هترجعي معايا ولا ايه 
رانيا : لا يا ابيه انا هكمل شغلي الاول 
هشام: خلاص انا هفضل معاكي 
عمر : ليه هي طفلة 
إيناس: في ايه يا عمر تقدر تفضل معانا لحد منخلص شغل وبعدين داه تغير جوا بردك ولا ايه رانيا 
رانيا : ايوه فعلا
**********************
شريف : انا تعبت يا عمر مفيش إستراحة
عمر : لا مفيش الاستراحة علي الغد 
شريف : طب م انت كل شوية تروح لرانيا وتقولها استرايحي ولا هي تستريح واحنا لا 
عمر : لما تعبان يقرصك بإذن الله هخليك تستريح وممكن تستريح لابدا
شريف : اهون عليك يا عمر 
هشام قاعد علي شاطئ البحر وفجأة تقرب منه إيناس وتقعد جنبه 
إيناس: ممكن اقعد 
هشام: م انتي خالص قعدتي
إيناس: لو عايزني امشي ممكن امشي علي فكرة 
هشام: لا وعلي ايه انا اللي هامشي 
إيناس: انسان مستفز 
رانيا : انا هروح اجيب كورة من عند الراجل داه علشان نلعب 
شريف : اه العبي انتي انا روحي طلعت من الشغل 
راحت رانيا عند الراجل اللي في اخر الشط علشان تجيب كورة تلعب بيها هي والبنات 
رانيا : لو سمحت انا عايزة كورة ⚽
الراجل : هو انتي يا حلوة 
رانيا : لا مش انا ... الراجل بتاع الكور نفس الراجل اللي جري ورا رانيا يوم ما شافت العصابة وهي بتخرج المخدرات من الطفل رانيا بترجع بضهرها لقت الراجل التاني وراها 😈😈😈
💔 ابقي معي 💔
الجزء السادس 
راحت رانيا عند الراجل اللي في اخر الشط علشان تجيب كورة تلعب بيها هي والبنات 
رانيا : لو سمحت انا عايزة كورة ⚽
الراجل : هو انتي يا حلوة 
رانيا : لا مش انا ... الراجل بتاع الكور نفس الراجل اللي جري ورا رانيا يوم ما شافت العصابة وهي بتخرج المخدرات من الطفل رانيا بترجع بضهرها لقت الراجل التاني وراها 😈😈😈
رانيا بكل قوتها بصوت عالي صرخت في الوقت داه كان عمر بيتكلم في الموبايل وكان قريب منها عمر سمع صوت رانيا جري ناحية الصوت 
الراجل الاول حط ايده علي بوق رانيا وهي عمالة تزقوه وتعافر معاه 
دخل عمر لقي المنظر داه ورد فعل غير متوقع مسك عمر قطعة من الحديدة وفضل يضرب الراجل التاني علي رجله بسرعة الراجل التاني زق رانيا وراح علي عمر وزقه هو كمان وضربه بسكية علي ايده وجري بسرعة هو صاحبه رانيا جريت علي عمر وبصوت كله خوف ولهفة 
رانيا: انت كويس 😰😨
عمر :اه لا مش كويس خالص شكل رجلي بتنذف
رانيا : طب حاول تقوم وانا هسندك 
في الوقت داه كانت إيناس قاعدة مع هشام 
إيناس: رانيا اتأخرت اوي كل داه بتشتري كورة 
هشام مش بيرد علي ايناس وساكت 
إيناس: هو انت ليه كدا 
هشام بردك مش بيرد وقام وساب ايناس وراح علشان يشوف ايه سبب تاخير رانيا 
هشام: ايه داه 😰😰 مين عمل فيك كدا 
رانيا : العصابة اللي قولتلك عليها يا ابيه 
هشام: هما كانوا هنا 
عمر : عصابة !! عصابة ايه
هشام : مش مهمة المفروض تروح المستشفي دلوقتي 
عمر راح المستشفي وعملوا محضر بس العصابة ملهاش اي اثر 
بعد اربعة أيام رجعت رانيا مع اخوها هشام وعمر وايناس
****************
 مريم : هنخرج ولا ايه يا إيناس
إيناس: انا زهقت مش عايزة اخرج ولا اعمل حاجة
مريم : انا هموت عايزة اعرف ايه سبب تغيرك داه 
إيناس: انا نفسي مش عارفة يا مريم 
رانيا : السلام عليكم
إيناس: وعليكم السلام ايه يا لولو يا حبيبتي انتي فين 
رانيا : موجودة اهو  بس الشغل داه كان عايز أجازة
إيناس: فعلا 
************
في شركة سعيد
سعيد :الشغل كان هايل يا عمر 
عمر : تعاليمك يا فندم
سعيد :إن شاء الله لازم تحضر حفلة شركة عرابي 
عمر : اكيد هحضر انا والمساعدين بتوعي 
سعيد : اه صحيح انت نقلت شريف المصنع 
عمر :ايوه ورانيا وايناس هما اللي ماسكين شغله دلوقتي
سعيد : إيناس ربنا يستر 
عمر : 😂😂😂😂 ايه يا بابا مش واثق فيها
سعيد : إيناس مش بتاعت شغل اصلا
إيناس: ايه الكلام داه يا بابا انا كدا 
سعيد : لا داه انتي روح بابا 
عمر : اطلع انا منها 
***************
في الحفلة 
إيناس: يا نهار ايه الجمال داه 
رانيا: ربنا يخليكي يا حبيبتي
إيناس: لا مش انتي انا بقول علي الحفلة 
رانيا: اه يا جزمة👠👠
إيناس: ايه داه اخوكي هشام اهو 
رانيا: هشام!
هشام: رانيا انتي هنا بتعملي ايه
رانيا: انا في حفلة تابع الشغل انت بتعمل ايه هنا ؟!
هشام: شغل بردك 
إيناس: وايه الشغل داه بقا 
هشام: 😒😒😒 انا هروح لعلي خالي بالك من نفسك يا رانيا 
رانيا: حاضر يا حبيبي 
شريف : هي رانيا دي تعرف اختك منين يا عمر 
عمر : زميلتها في الكلية بتسأل ليه
شريف: لا بسال بس كنت عايز اعرف هي مرتبطة ولا ايه
عمر : 😡😡 ايوه مرتبطة وابعد عنها بقا 
شريف : 😂😂😂 وانت مالك زعلت كدا ليه انا بسال بس 
عمر :ركز في الشغل وبس يا شريف 
شريف : حاضر 
إيناس: هو انت مضيق مني ليه 
هشام: مين انا !
إيناس: ايوه انت 😬😬
هشام: لا وانا هضيق منك ليه 
إيناس: انا حاسة كدا ... طب ايه رايك في التغير اللي عملته 
هشام: ليه هو انتي عاملة التغير داه ليا ولا ليكي
إيناس: ليك لا ليا طبعا 
هشام: 😅😅 ماشي 
إيناس: ماشي ايه
هشام: انا ماشي سلام 😂😂
إيناس: 😡😡😡😬😬 يا مستفز
*****************
في بيت إيناس
سيدة : بجد ياعمر عايز تخطب 
عمر : ايوه يا ماما واختارت كمان 
هدي : ودي مين بقا يا ابيه 
عمر : رانيا 
إيناس: رانيا 😰😰
عمر : ايوه رانيا مالها 
إيناس: لا مالهاش بس هي تعرف 
عمر : لا بس انا كلمت اخوها وقولتله اني عايز اقبله انا ووالدي في البيت وهو وافق 
إيناس: بابا عارف 
عمر : ايوه وموافق كمان 
هدي: مبروك يا ابيه
***********
في بيت رانيا 
رانيا : عريس مين يا ماما انا مش عايزة اتجوز
سلوي : اخرجي شوفي منين العريس وبعد كدا قراري يلا البسي الناس برا مينفعش كدا 
رانيا: وابيه هشام موافق علي كدا 
سلوي : ايوه وموافق كمان علي العريس ولسه رايك انتي 
رانيا: حاضر يا ماما انا هلبس وهخرج
خرجت رانيا وهي متعرفش مين هو العريس دخلت رانيا وعيناها في الارض .. وقعدت علي الكرسي وعيناها بردك في الارض 
هشام: ايه يارانيا مش عايزة تبصي علي العريس 
رانيا ساكته ومش بترد ومستغربة تصرف اخوها 
عمر : ممكن تكون مكسوفة 
رانيا: 😰😰😨😨 ايه انت العريس 
عمر : ايوه انا مش موافقة ولا ايه !؟

















نحن نقدر تعاونك
من فضلك اختر نوع التجاوز




شاهد ايضا




التعليقات

  • اكتب تعليق




مواضيع جديده



افضل 30 كاتب هذا الاسبوع

اكثر المواضيع مشاهدة علي الاطلاق